Helgstrand investeert in GLOCK’s Toto Jr.-zoon Morricone VDT

Fokkerij
03 feb 2020
Door Horseman Kristof

Andreas Helgstrand heeft tijdens de KWPN Select Sale voor 175.000 euro de hengst Morricone VDT naar zijn stallen gehaald!

De veiling liep zoals een veiling hoort te lopen. Kwaliteitsvolle paarden in de baan, klanten rondom de piste én aan de telefoon en biedingen die elkaar in een goed tempo opvolgden. De KWPN Select Sale voor dressuurhengsten ging voortvarend van start, er voltrok een heus biedduel om de eerste hengst: Desperado-zoon Mooiman. Deze hengst deed zijn naam eer aan en uiteindelijk werd hij voor 90.000 euro verkocht.

Voor bijna het dubbele investeerde Andreas Helgstrand in Morricone VDT, deze zoon van GLOCK’s Toto Jr. ging voor 175.000 euro van de hand. Er waren meerdere kapers op de kust, waardoor er een hevige strijd aan vooraf ging. Uiteindelijk trok de Deense investeerder aan het langste eind.

Zonik-nazaat Mauro van de Watermolen bleek ook in trek, hij verwisselde voor 72.000 euro van eigenaar en blijft in Nederlandse handen. De GLOCK’s Total US-zoon Mistral, werd op het bedrag van 65.000 euro afgeslagen. Mafkees, een van de twee Ferdinand-zonen, is voor 50.000 euro verkocht vanmiddag. Moulijn H (v.Glamourdale) vertrekt voor 32.000 euro naar Cyprus, voor 44.000 euro gaat Zonik-zoon Mc Roy een toekomst in Rusland tegemoet. Ook een Amerikaanse klant had succes, hij kocht Indian Rock-zoon Midnight Rock voor 26.000 euro. Voor iets minder, 24.000 euro, gaat Milano CLD naar Zweden en via een telefonische bieder gaat Furst Jazz-zoon Messenger naar Spanje, hij werd afgeslagen op 22.000 euro. De laatste hengst van de veiling, GLOCK’s Dream Boy-zoon Mahler, gaat voor 30.000 euro een nieuwe toekomst in Duitsland tegemoet.

Veilingmeester Frederik de Backer was zeer tevreden naar afloop: “De nieuwe opzet is ontzettend geslaagd. De hele dag was het bijzonder druk bij de veterinair, mensen hebben zich goed kunnen laten informeren over de hengsten. ’s Middags werden de dressuurhengsten gelongeerd waar we dit keer ook een toelichting gaven over de hengsten, waardoor de mensen een mening konden vormen en een bepaald gevoel kregen bij de hengsten.” Wim Versteeg vult aan: “Mensen konden de hengsten echt de gehele dag volgen en deden dat ook. Wij hebben voor iedereen de tijd genomen, ook het bekijken van de hengsten uit de box was mogelijk. Het contact met de mensen was heel persoonlijk, zowel aan de kant van de eigenaren als de potentiële klanten.

Met een gemiddelde van bijna 50.000 euro en een verkooppercentage van maar liefst 88% gaat de 20e editie van de KWPN Select Sale als een hele goede de boeken in! “De lijn die dit jaar is ingezet gaan we zo doorzetten. We hebben vertrouwen gekregen van de eigenaren en wij hebben dit vertrouwen waar kunnen maken”, besluit Wim Versteeg.

Bron: 
KWPN